tisdag 10 januari 2012

Jag brygger öl på Charlis brygghus.

Jag, min chef Per och hans kompis Clas åkte till Kristianstad och Charlis Brygghus idag för att hjälpa till med att brygga vår egen öl (till Dahlberg & Gastro).

Det kommer att bli en APA vi har humlat med Chinook, Cascade, Simcoe och Nelson Sauvin. Vi kommer också att torrhumla med Amarillo.

Detta kommer bli den första torrhumlade ölen ifrån Charlis, det kommer bli den beskaste ölen som gjorts på bryggeriet, den kommer bara säljas på flaska i Helsingborg på Dahlberg och Gastro.
Namn, etikett osv är inte klart än men vi jobbar på det, och om ca 5veckor kommer ölen finnas i våra kylar. Det kommer bli grymt, tack till Kasper och Christoffer för allt vi fått lära oss och för det varma mottagandet.

Vi syns om en månad...

3 kommentarer:

Magnus sa...

Låter riktigt spännande!
Blir det första ölen som är "hemmalagad"?

Hannes sa...

Grymt spännande, ser fram mot slutresultatet!

Fredrik sa...

Japp Magnus det är första ölen jag brygger (eller hjälper till att brygga är en bättre term). Och ja jag ser också fram emot att testa den :)